Také vás může zajímat:

Kolik atomových bomb vybouchlo na naší planetě?

Pozoruhodné 19.2.2019
S radioaktivitou si každý spojí havárii jaderné elektrárny. Zejména pak tu v Černobylu. Ale je opravdu havárie v Černobylu zatím největší viník zamoření Země radiací?
Přečíst celé →

ČNB vydala opatření. Sníží se tím ceny nemovitostí?

Pozoruhodné 18.2.2019
Česká národní banka vydala v Říjnu 2018 doporučení, které má za úkol ztížit dostupnost hypoték, a zvýšení úrokové sazby.
Přečíst celé →

Mallorca - nádherné místo, kde nějaký čas bydlel i Bob Marley

Pozoruhodné 18.2.2019
Mallorca je skutečně nádherný ostrov ve Středozemním moři, který je protkán duchem Reggae a Jamajkou.
Přečíst celé →

2. díl - Jak koupit ojetý vůz a na co si dát hlavně pozor?

Pozoruhodné 18.2.2019
Trh s ojetými vozy neustále roste a auto je dnes spotřebním zbožím. V tomto seriálu se zaměříme na ojetiny. Ukážeme si některé nekalé praktiky a poradíme, na co si dát hlavně pozor.
Přečíst celé →

Komunistické bankovky, které v oběhu moc dlouho nebyly. Pamatujete si je ještě?

Pozoruhodné 10.2.2019
Jsou bankovky, které si pamatujeme ještě dodnes. Ale pak jsou i takové, které nám v paměti tak moc neutkvěly.
Přečíst celé →

Nastěnka neboli Natalja Sedychová. Byl její život také jako pohádka?

Pozoruhodné 7.2.2019
Natalja Sedychová je známá hlavně z filmu Mrazík, kde ztvárnila Nastěnku. Jaký byl ale její život?
Přečíst celé →

Škoda Octavia slaví krásných 60 let a již se jí vyrobilo 6,5 miliónu kusů

Pozoruhodné 28.1.2019
První kusy tohoto krásného auta sjely z výrobní linky v roce 1959. Výroba začala kde jinde než v Mladé Boleslavi.
Přečíst celé →

1.díl - Jak koupit dobře ojetinu a na co si dát hlavně pozor?

Pozoruhodné 18.2.2019

Trh s ojetými vozy neustále roste a auto je dnes spotřením zbožím. V tomto seriálu se zaměříme na ojetiny. Ukážeme si některé nekalé praktiky a poradíme, na co si dát hlavně pozor.

Na začátku musím apelovat na to, že koupě ojetiny je vždy tak trochu loterie. Neexistuje recept po kterém vždy vyrazíte do terénu a přivezete si domů ojetinu v excelentním stavu.  A ten kdo vám bude tvrdit že ho má, vám prachsprostě lže.

První z mýtů které jsou v čechách zažité jsou: auto z Německa je nejlepší, a auto z bazaru nikdy nekupovat. To je ale opravdu jen mýtus. Dobré a špatné auto můžete koupit kdekoliv. Jak v bazaru tak v Německu tak od soukromého prodejce.

Pojďme tedy nejdříve k německým autům. Auta z Německa jsou vyhlášené, u lidí je zažito že auta z Německa mají lepší podvozky, protože mají v Německu lepší silnice. Tahle legendární věta vznikla v 90tých letech, kdy se k nám začala vozit auta z Německa ve velkém. A ano v té době to byla i pravda, silnice které byly z dob komunismu v hrozném stavu, opravdu podvozkům našich aut moc nesvědčily. Ale dnes to už neplatí, silnice v Čechách jsou v současnosti úplně v jiném stavu. A když nebudem brát v potaz silnice 4 třídy. Nemůžeme dnes říct že by naše silnice nějak znatelně ovlivily stav podvozku vozu.

Auta z Německa jsou ale opravdu v lepším stavu, jsou zachovalejší, a přeci jen lépe servisované. Je známo že v Německu je trestné tzv. stáčení kilometrů. Ale bohužel překupníci v Německu, zejména ne-německého původu tenhle zákon jaksi nezajímá. Oni už totiž vědí že auto půjde na export, některé vozy u těchto překupníků nemá šanci německý občan vůbec koupit. Tam je pak jednoduché  bezobav  kilometry stočit, protože tyto vozy většinou putují do východní a střední Evropy.

Takže pozor, neznamená že když je auto z Německa nemůže být stočené. Problém u auta z dovozu je ověření najetých kilometrů. Zvláště u starých aut, např. rok 2001 až 2009 ale i u těch novějších. Prodejce se většinou ohání servisní knihou, jenže ta bývá často zfalšovaná. Příklad: kupujeme auto z dovozu konkrétně Škodu Fabii z roku 2004, autorizovaný servis skončil v roce 2008 . Do roku 2008 máme servisku vyplněnou, ale od roku 2008 jsou záznamy z neautorizovaných servisů, které nezapisují servis a kilometry do žádné společné databáze. Nelze je tedy nijak oficiálně ověřit, a další záznamy v servisní knize už mohou být defakto falešné. 

Jak si ověřit najété kilometry si řekneme v dalším článku. Pokud tedy nemáme, konktrétně u zmiňovaného příkladu, od roku 2008 jak kilometry ověřit, nezbývá nám často než veřit, a to je opravdu dost málo.

Bazary v čechách mají tu nejhorší pověst, podvody, stáčení kilometrů, zatajování informací atd. To denně čteme nebo vidíme v televizi. Je tedy rozumné kupovat v autobazaru ojetý vůz? Musíme si uvědomit že podvody, stáčení, a jiné další nekalé praktiky provozují i dovozci, kteří inzerují na inzertních serverech a nemají bazar. Jenže ti nejsou vidět, nejsou po záštitou velkého bazaru, velkého jména. Jsou to jen obchodníčci většinou schovaní pouze za telefoním číslem. O jejich praktikách málokdy uslyšíme v televizi nebo se dočteme v mediích.

Tím chci jen říct že špatné auto můžete koupit jak v bazaru tak od soukromé osoby tak od soukromého dovozce. U bazaru je jen ta nevýhoda že ceny ojetin jsou cca o 30-60% vyšší než na volném trhu. Vždy je potřeba u koupě ojetiny opravdu důkladně prověřovat a nevybírat jen očima. Jak ověřit nájezd na co si dát pozor si řekneme v dalším díle.

Autor: Rudolf Janík

Myslíte si, že by se článek líbil i Vašim přátelům na Facebooku? Když ho nasdílíte, tak to s nimi můžete probrat třeba v komentářích..


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace