Také vás může zajímat:
Kolik atomových bomb vybouchlo na naší planetě?
ČNB vydala opatření. Sníží se tím ceny nemovitostí?
Mallorca - nádherné místo, kde nějaký čas bydlel i Bob Marley
1.díl - Jak koupit dobře ojetinu a na co si dát hlavně pozor?
Komunistické bankovky, které v oběhu moc dlouho nebyly. Pamatujete si je ještě?
Nastěnka neboli Natalja Sedychová. Byl její život také jako pohádka?
Škoda Octavia slaví krásných 60 let a již se jí vyrobilo 6,5 miliónu kusů
2. díl - Jak koupit ojetý vůz a na co si dát hlavně pozor?
Trh s ojetými vozy neustále roste a auto je dnes spotřebním zbožím. V tomto seriálu se zaměříme na ojetiny. Ukážeme si některé nekalé praktiky a poradíme, na co si dát hlavně pozor.
V prvním díle jsme si řekli něco málo o rozdílech, koupě v bazarech nebo u soukromého prodejce, popř. u dovozce. V totmo díle vám přiblížím jaký rozdíl je mezi koupí ojetiny z dovozu, a původem z ČR. Koupě ojetiny je vždy loterie, prodejce se navíc snaží zamaskovat vady, poruchy, nájezd kilometrů, a zatajit nedostatky. Odhalit takové praktiky bývá někdy nad lidský úkon.
Ojetina z dovozu. Pokud se jedná o koncern WV je to poměrně jednoduché, jejich autorizované servisy, ukládají data o servisech a kilometrech do společné databáze. Pokud budeme kupovat auto z dovozu, které patří do koncernu WV je možné kilometry ověřit u českého autorizovaného servisu dané značky, nebo koncernu. Ale jak jsem psal v prvním díle, pokud se jedná o starší ojetinu, a autorizovaný servis je jen do určitého roku, nebudeme mít plnou servisní historii. Někteří dovozci mají ještě protkoly z STK kde jsou kilometry taky zapsané. Jenže i tyhle protokoly se často falšují.
Respektive u oejtého vozu z dovozu nelze kilometry 100% ověřit. Pokud nejezdil vůz až do poslední chvíle do značkového servisu. Takových vozů, zejména starších ročníků moc není, ale přesto se najdou. Další metoda ověření aut z dovozu umožňuje firma Cebia která má svůj systém napojen na databáze servisů, pojišťoven, policie atd. Nahlížení je zpoplatněné, a ne vždy ukáže celou historii vozu. Ale pokud tento nástroj spojíme s dalšími podklady popsanými výše. Můžeme dostat mnohem lepší obraz o historii vozidla.
Auto které nemá jasnou historii, respektive vám jí prodejce deklaruje jen servisní knihou, je valstně auto bez historie, a nikdy si nemůžete být jisti např. najetými kilometry. Takové auto radši nekupujte, vyvarujete se pozdějším problémům.
Pokud kupujeme auta které jsou jako nové koupeny v ČR. Je celý proces mnohem jednodušší. Auto koupené v České republice můžeme ověřit lehce, jak ze značkového servisu kam jezdilo po dobu záruky. Tak podle protokolů z STK kde jsou kilometry vedeny, a ke kterým má každý občan bezpaltný přístup na stránce Ministerstva dopravy www.kontrolatachometru.cz. Zde jsou evidovány všechny technické prohlídky, a evidenční kontroly od roku 2009. Auto které je přihlášené od zakoupení a do současnosti v České republice má tedy mnohem jasnější historii.
Jaké praktiky stáčení, a maskování závad, které používají prodejci si ukážeme v dalěím díle.